dinsdag 8 mei 2012

Christel Seyfarth pagode muts

Het is mei, maar mijn zomerkleren liggen nog steeds op zolder. Wit, linnen, sandaaltjes, laat nog maar even zitten. Ik had zelfs spontaan zin om te breien! Na de kerstballen van Arne en Carlos (ik maakte er twee maar ze zagen er niet uit!) kreeg ik zin om jaquard te breien, of fair isle knitting zoals ze dat ook wel noemen. Ik wilde beginnen met iets makkelijks: een pagode muts van de Deense ontwerpster Christel Seyfarth.


Hier bestelde ik het pakket voor de muts. Niet goedkoop, maar je kunt er twee mutsen van breien, dus ook een voor de mini-me in een iets andere kleurstelling. Ook heerlijke wol, het ruikt zelfs nog een beetje naar schaap of is dat mijn verbeelding? De muts was na een paar dagen klaar. Rondbreien, inbreien, allemaal nog nooit gedaan, maar het viel me reuze mee. Ik heb de draden gewoon in mijn rechterhand gehouden en de bolletjes gewisseld, eigenlijk hoor je er een rechts en een links te houden geloof ik, maar dat vond ik niets.


 De binnenkant.

Mini-me is er klaar voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten