zondag 25 november 2012

Tasje van Sinterklaas

Op de vrije school mogen de ouders voor de Sinterklaascadeautjes zorgen. Voor de tweedeklassers een gymtas, voor de kleuters een tasje om de euritmieschoentjes in te doen.

De gymtas van Max was als eerste klaar. Gevoerd met vogeltjesstof en op de voor- en achterkant een fototransfer van Max met onze kat Willem. Het koordje moet er nog aan, die ga ik vanavond haken.

Toen had ik de smaak van het fototransferpapier goed te pakken. Voor Puck maakte ik dit tasje. Eigenlijk kreeg je een kant-en-klaar tasje dat alleen maar opgepimpt moest worden, maar ik bedacht me dat ik er beter zelf een kon maken, zodat ik de lintjes en stippen met de naaimachine vast kon stikken. En een voering zag ik ook wel zitten.

Het printje is een flowerfairy van Cicely Mary Baker, dat ik heb versierd met borduursels. Het rokje is van een stukje stippenstof. Klein foutje: transferpapier moet je altijd in spiegelbeeld drukken. Ach ja, gelukkig kan Puck nog niet lezen. Nu maak ik me nog om een ding zorgen: Max gelooft al niet meer in Sinterklaas, Puck nog wel, dus ik hoop dat ze het tasje niet herkent als typisch van mama!

3 opmerkingen:

  1. wat leuk ziet dat er uit!! krijg bijna zin om zelf weer eens wat te gaan maken...
    {en leuk dat je een blog hebt!!}

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Nicole, deze blog ziet er superleuk uit! ....en de tasjes ook, maar dat had ik al gezegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I love your Pinterest boards, all the same things I love, I have a niece who lives in the Netherlands, would love to visit her one day. Keep up the great work with you needles, you inspire me.

    BeantwoordenVerwijderen